Internacjonalizacja to nic innego jak umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstwa związane z ekspansją sprzedaży produktów i usług lub towarów na rynki zagraniczne.
Zakres naszej oferty obejmuje przygotowanie strategii internacjonalizacji i modelu biznesowego umiędzynarodowienia przedsiębiorstwa na rynkach Unii Europejskiej, w krajach wysokorozwiniętych i krajach ościennych takich jak Rosja, Ukraina, Białoruś, Kazachstan i Turcja.
W zakresie oferowanych usług zapewniamy nie tylko opracowanie skutecznej strategii internacjonalizacji, ale również pomoc w nawiązaniu kontaktów handlowych na wybranych rynkach zagranicznych.
Przygotowana przez nas strategia internacjonalizacji obejmuje co najmniej:
- Szczegółową analizę modelu biznesowego obejmującą m.in. przedmiot działalności, posiadane przewagi konkurencyjne, które dają możliwość wyróżnienia przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych, posiadane zasoby możliwe do wykorzystania w ekspansji zagranicznej, obszary do usprawnienia w ramach istniejących struktur biznesowych i obszary które należy zbudować w celu afektywnej realizacji strategii internacjonalizacji.
- Analizę potencjalnych rynków docelowych i ich uhierarchizowanie, wskazanie najbardziej perspektywicznych rynków dla danego przedsięwzięcia i możliwości ich zagospodarowania. W ramach analizy rynku, strategia internacjonalizacji zawiera analizę popytu na produkty przedsiębiorstwa, identyfikację i analizę potencjalnych klientów, analizę konkurencji i trendów branżowych w danym obszarze oraz analizę barier prawnych i ryzyka działalności.
- Proponowaną koncepcję wejścia na rynek perspektywiczny (model biznesowy internacjonalizacji) uwzględniająca określone działania reorganizacyjne, możliwe do wykorzystania kanały dystrybucji wewnętrzne i zewnętrzne, czy konieczne do pozyskania zasoby.
- Analizę kosztów i korzyści wdrożenia opracowanej strategii internacjonalizacji, źródła jej finansowania i oszacowanie opłacalności przedsięwzięcia uwzględniające najbardziej prawdopodobne scenariusze.
- Syntetyczny plan działań z nakreśleniem harmonogramu realizacji, w którym strategia internacjonalizacji będzie realizowana i oceniana, a także sposoby weryfikacji realizowanych działań i oceny ich efektywności.