Wycena firmyUsługi rachunkowościStrategiczne analizy biznesowe

Wycena firmy

FinancialCraft realizuje wyceny podmiotów gospodarczych i aktywów niematerialnych m.in. na potrzeby sprawozdawcze i transakcyjne, w ramach fuzji i przejęć, aportu, czy zwykłego podwyższenia kapitału zakładowego.

Read More

Usługi rachunkowości

FinancialCraft to także biuro rachunkowe świadczące usługi rachunkowości, kadry i płace dla przedsiębiorstw w całej Polsce i spółek zagranicznych.

Read More

Strategiczne analizy biznesowe

Wymagane lub pomocne zwłaszcza w transakcjach fuzji i przejęć podmiotów gospodarczych czy ekspansji na nowe rynki (geograficzne lub produktowe). Realizujemy także przedsięwzięcia komercjalizacji innowacyjnych produktów lub technologii oraz restrukturyzacji przedsiębiorstw.

Read More

Premia / Dyskonto za płynność – 3Q2018

Bez znaczących zmian okazały się szacunki aktualizujące premię z tytułu płynności i dyskonto z tytułu braku płynności. We wszystkich grupach wielkości, premia i dyskonto zwiększyła się maksymalnie o 1 pkt. proc. W stosunku do poprzedniego kwartału. Premia za płynność na koniec 3 kwartału 2018 r. dla największych podmiotów wyniosła: 9%, średnich: 13%, małych: 16%, a…

Read More »

Premia za wielkość – 3 kwartał 2018

Nawet 10 pkt. proc. Może powiększyć oczekiwaną stopę zwrotu z inwestycji w najmniejsze spółki premia z tytułu ryzyka wielkości zgodnie z ostatnią aktualizacją za trzeci kwartał 2018 r. Premia wielkości dla średniej wielkości przedsiębiorstw tj. takich, których kapitalizacja znajduje  się w przedziale 230-840 mln zł wyniosła tym razem 1,5 pkt. proc. Dla spółek małej kapitalizacji…

Read More »

Due Diligence w transakcjach fuzji i przejęć

due diligence przedsiębiorstwa

Definicja Due Diligence Większość definicji due diligence (z ang. należyta staranność), koncentruje się wokół jednego celu jakim jest przekazanie kupującemu szczegółowej wiedzy na temat przedmiotu transakcji i ograniczenie tym samym ryzyka inwestycji.   I tak due diligence definiuje się jako: badanie lub audyt potencjalnej inwestycji lub produktu, przeprowadzane w celu potwierdzenia wszystkich faktów, jak na…

Read More »

Wycena marki sieci franczyzowej

Znak towarowy funkcjonujący w sieci franczyzowej charakteryzuje się nieco odrębną specyfiką biznesu od typowej działalności realizującej aktywność w zakresie rozwoju marki. Sieci franczyzowe polegają często na udostępnieniu nie tylko marki i wizerunku z nią związanego ale również wiedzy na temat modelu prowadzonego biznesu (know-how), dostępu do grup zakupowych umożliwiających nabywanie towarów po konkurencyjnych cenach lub…

Read More »

Marka to nie tylko znak towarowy

Wartość marki przedsiębiorstwa bywa często miarą sukcesu prowadzonego biznesu, nierzadko bywa kluczowym czynnikiem jego działalności i budowaniu konkurencyjności na rynku. Jednak co kryje się pod pojęciem wartości marki? Czy marka to znak towarowy i logo zarejestrowane w urzędzie patentowym czy coś więcej? I wreszcie czy wycena marki to proces wyceny znaku towarowego realizowany jedynie przez…

Read More »

Efekt synergii w wycenie spółki

Czym jest efekt synergii? Efekt synergii to rezultat powstały w procesie połączenia przedsiębiorstw polegający na uzyskaniu dodatkowych korzyści finansowych połączonych podmiotów przez optymalizację pewnych procesów. Następstwem optymalizacji może być zmniejszenie kosztów (przez wyeliminowanie dublujących się obszarów) lub zwiększenie przychodów przez bardziej efektywne wykorzystanie istniejących kanałów sprzedaży. W uproszczeniu, można powiedzieć, że jeżeli jedna spółka generuje…

Read More »

Kiedy powstaje wartość firmy (goodwill)?

Wartość firmy w ewidencji księgowej Zgodnie z ustawą o rachunkowości, wartość firmy ujawnia się w sprawozdaniu finansowym jako aktywa niematerialne i prawne w kwocie nadwyżki wartości godziwej (wartości nabycia) jednostki gospodarczej nad wartością jej aktywów netto. W skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym, wartość firmy jednostek podporządkowanych stanowi nadwyżka wartości godziwej posiadanych udziałów nad wartością bilansową jej aktywów…

Read More »

Umorzenie udziałów mniejszościowych

wykup udziałów, umorzenie udziałów, wycena udziałów mniejszościowych

Udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością mogą zostać umorzone za zgodą wspólnika, którego dotyczą (dobrowolnie) lub bez takiej zgody (w drodze wykupu przymusowego). Czym jest umorzenie udziałów, kiedy jest możliwe i po jakiej cenie? Czym jest umorzenie? Umorzenie udziałów jest w praktyce transakcją wykupu udziałów od udziałowca realizowanym przez Spółkę na podstawie uchwały zgromadzenia wspólników….

Read More »

Wycena ZCP w procesie podziału spółki

Podział przedsiębiorstwa to jedno z często spotykanych działań restrukturyzacyjnych. Podejmując się tego procesu warto pamiętać czym jest ZCP, jak skutecznie wydzielić zorganizowaną część przedsiębiorstwa i jak powinna zostać sporządzona wycena ZCP. Definicja ZCP Zorganizowana cześć przedsiębiorstwa (ZCP) to wyodrębniona w strukturach przedsiębiorstwa jednostka organizacyjna zdolna do samodzielnego funkcjonowania. Ważnym aspektem odróżniającym ZCP od typowych komórek…

Read More »