Wycena firmyUsługi rachunkowościStrategiczne analizy biznesowe

Wycena firmy

FinancialCraft realizuje wyceny podmiotów gospodarczych i aktywów niematerialnych m.in. na potrzeby sprawozdawcze i transakcyjne, w ramach fuzji i przejęć, aportu, czy zwykłego podwyższenia kapitału zakładowego.

Read More

Usługi rachunkowości

FinancialCraft to także biuro rachunkowe świadczące usługi rachunkowości, kadry i płace dla przedsiębiorstw w całej Polsce i spółek zagranicznych.

Read More

Strategiczne analizy biznesowe

Wymagane lub pomocne zwłaszcza w transakcjach fuzji i przejęć podmiotów gospodarczych czy ekspansji na nowe rynki (geograficzne lub produktowe). Realizujemy także przedsięwzięcia komercjalizacji innowacyjnych produktów lub technologii oraz restrukturyzacji przedsiębiorstw.

Read More

Wskaźnik beta

Współczynnik beta jest miarą ryzyka systematycznego określającego stopień podatności zmiany cen akcji na zmiany całego rynku. Jest on powszechnie stosowany jako parametr stopy dyskontowej wykorzystywanej do wyceny podmiotów gospodarczych metodą DCF. Współczynnik beta pozwala ustalić poziom ryzyka branży w stopie dyskontowej, który jest iloczynem wskaźnika beta i premii za ogólne ryzyko rynku. Beta na poziomie…

Read More »

Wycena technologii – definicja, cele i metody

Definicja technologii i jej postacie Technologia oznacza metodę przygotowania i produkcji lub sposób wytwarzania produktu. Technologia może mieć postać wynalazku w rozumieniu przepisów prawa własności przemysłowej, podlega wówczas ochronie jako: Patent – jeżeli jest: nowa, posiada poziom wynalazczy i nadaje się do przemysłowego zastosowania Wzór użytkowy – jeżeli mając charakter techniczny, dotyczy kształtu, budowy lub…

Read More »

Stopa dyskontowa za 4 kwartał 2018 bije rekord dna

Premia za ryzyko rynku kapitałowego, stosowana do wyceny podmiotów gospodarczych jako główny składnik stopy dyskontowej osiągnęła na koniec 2018 r. najniższy poziom od początku jej pomiarów realizowanych przez FinancialCraft notując 4,65% w porównaniu do 5,69% na koniec poprzedniego kwartału. Spadek był jeszcze większy w porównaniu z poziomem z końca poprzedniego roku i wyniósł ponad 1,7…

Read More »

Due diligence finansowe w praktyce

badanie due diligence, analiza due diligence, due diligence,

Due diligence finansowe to nie tylko sprawdzenie zgodności sprawozdania finansowego z obowiązującymi przepisami rachunkowości oraz polityką rachunkowości przyjętą przez Zarząd. Celem due diligence finansowego jest badanie strony biznesowej na podstawie sprawozdawczości finansowej przedsiębiorstwa. O ile typowy audyt finansowy ma na celu sprawdzenie czy sprawozdanie finansowe spółki zostało sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i przyjętymi zasadami…

Read More »

Premia / Dyskonto za płynność – 3Q2018

Bez znaczących zmian okazały się szacunki aktualizujące premię z tytułu płynności i dyskonto z tytułu braku płynności. We wszystkich grupach wielkości, premia i dyskonto zwiększyła się maksymalnie o 1 pkt. proc. W stosunku do poprzedniego kwartału. Premia za płynność na koniec 3 kwartału 2018 r. dla największych podmiotów wyniosła: 9%, średnich: 13%, małych: 16%, a…

Read More »

Premia za wielkość – 3 kwartał 2018

Nawet 10 pkt. proc. Może powiększyć oczekiwaną stopę zwrotu z inwestycji w najmniejsze spółki premia z tytułu ryzyka wielkości zgodnie z ostatnią aktualizacją za trzeci kwartał 2018 r. Premia wielkości dla średniej wielkości przedsiębiorstw tj. takich, których kapitalizacja znajduje  się w przedziale 230-840 mln zł wyniosła tym razem 1,5 pkt. proc. Dla spółek małej kapitalizacji…

Read More »

Due Diligence w transakcjach fuzji i przejęć

due diligence przedsiębiorstwa

Definicja Due Diligence Większość definicji due diligence (z ang. należyta staranność), koncentruje się wokół jednego celu jakim jest przekazanie kupującemu szczegółowej wiedzy na temat przedmiotu transakcji i ograniczenie tym samym ryzyka inwestycji.   I tak due diligence definiuje się jako: badanie lub audyt potencjalnej inwestycji lub produktu, przeprowadzane w celu potwierdzenia wszystkich faktów, jak na…

Read More »

Wycena marki sieci franczyzowej

Znak towarowy funkcjonujący w sieci franczyzowej charakteryzuje się nieco odrębną specyfiką biznesu od typowej działalności realizującej aktywność w zakresie rozwoju marki. Sieci franczyzowe polegają często na udostępnieniu nie tylko marki i wizerunku z nią związanego ale również wiedzy na temat modelu prowadzonego biznesu (know-how), dostępu do grup zakupowych umożliwiających nabywanie towarów po konkurencyjnych cenach lub…

Read More »

Marka to nie tylko znak towarowy

Wartość marki przedsiębiorstwa bywa często miarą sukcesu prowadzonego biznesu, nierzadko bywa kluczowym czynnikiem jego działalności i budowaniu konkurencyjności na rynku. Jednak co kryje się pod pojęciem wartości marki? Czy marka to znak towarowy i logo zarejestrowane w urzędzie patentowym czy coś więcej? I wreszcie czy wycena marki to proces wyceny znaku towarowego realizowany jedynie przez…

Read More »