Prowadzenie ksiąg rachunkowych to obowiązek każdego przedsiębiorstwa. Może on być realizowany w zakresie uproszczonym (na podstawie zwykłej ewidencji przychodów i/lub rozchodów) lub w pełnym zakresie wymaganym w ustawie o rachunkowości.
Rachunkowość nie musi i nie powinna być traktowana wyłącznie jako obowiązek i dodatkowe obciążenie dla firmy. Odpowiednie podejście do prowadzenia ksiąg rachunkowych może zapewnić źródło dodatkowej wartości dla przedsiębiorstwa, jego właścicieli i kierownictwa. Nasze usługi w zakresie rachunkowości to nie tylko „surowe” wypunktowane poniżej wymogi formalne prowadzenia ksiąg, ale przede wszystkim wspólne budowanie wartości biznesu. Pomożemy Państwu zwiększyć przychody i poprawić dochodowość firmy. Rachunkowość z nami po prostu się opłaca!
Obsługa uproszczonej księgowości
Minimalny zakres obejmujący nasze usługi rachunkowości w wersji uproszczonej księgowości to:
- Obsługa rozliczenia podatkowego (deklaracji podatkowej) i prowadzenie książki ewidencji zatrudnienia dla przedsiębiorstw opodatkowanych w postaci karty podatkowej.
- Ewidencja przychodów dla przedsiębiorców opodatkowanych w formie ryczałtu ewidencyjnego wraz z obsługą rocznego rozliczenia podatkowego.
- Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów (KPiR), ewidencja wyposażenia, ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, a także obsługa rozliczeń w podatku dochodowym.
- Prowadzenie ewidencji VAT (rejestru VAT) dla podatników tego podatku.
Obsługa pełnej księgowości
Pełną księgowość zobowiązane są prowadzić m.in. podmioty, których przychód z działalności w poprzednim roku podatkowym przekroczył równowartość w złotych kwotę 1.200 tys. EUR; spółki kapitałowe w każdym przypadku; spółki osób prawa handlowego z udziałem spółek kapitałowych, w każdym przypadku; jednostki samorządu terytorialnego; oddziały i przedstawicielstwa przedsiębiorców zagranicznych.
Usługi rachunkowości realizowane przez FinacialCraft w zakresie pełnej księgowości, to:
- Bieżące prowadzenie ksiąg handlowych Klientów i comiesięczne sporządzanie zestawień obrotów i sald;
- Bieżące prowadzenie dokumentacji podatkowej i rozliczeń w podatku VAT, CIT, PIT oraz sporządzanie deklaracji podatkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Rozliczanie i obsługa innych podatków (podatku u źródła, PCC, i inne);
- Reprezentowanie Klientów przed urzędem skarbowym, ZUS i innymi organami;
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, a także naliczanie odpisów amortyzacyjnych zgodnie z zakładowym planem amortyzacji;
- Prowadzenie odrębnych systemów amortyzacji dla celów bilansowych i podatkowych;
- Przygotowanie rocznego sprawozdania finansowego;
- Potwierdzania sald z kontrahentami na koniec roku obrotowego.
Zobacz także naszą ofertę jednorazowe doradztwo księgowe i dodatkowe usługi kontrolingu finansowego dla obsługiwanych podmiotów.